Het Grootste probleem in het westen = VETZUUR BALANS
Al ons eten is bewerkt en verreikt met Omega-6 Zelfs niet-biologisch vlees!

 

OMEGA-3 DHA/EPA

Wat is een optimale omega-3 index? Boven de 8%
De Juiste ratio/verhouding omega-6: omega-3 verhouding is belangrijk voor goede gezondheid. Omega-6: omega-3 ratio, optimaal = 1:1, goed = 3:1 ratio.

Tegenwoordig zitten de meeste mensen op een ratio van 15:1 tot soms 30:1

Waarom is Omega-3 (EPA en DHA) essentieel voor goede gezondheid?

- Sterk ontstekingsremmend effect, (verlaagt dus je hs-CRP waarden) - Ondersteund, herstelt en versterkt darmflora(wand)
- Verlaagd je cholesterol spiegel
- Remt verlies botmassa

- Voeding voor de hersenen, dus noodzakelijk voor goede hersenfunctie
- Goede functie hart- en vaten (anders gaan hartvaten klonteren, oxideren – dan heb je een

probleem)
- Houden celwand flexibel, waardoor voedingsstoffen beter worden opgenomen en afvalstoffen

beter worden afgevoerd
- Bloeddruk verlagend
- Beter communicatie tussen de cellen
- Meer insuline gevoelig
- DHA is onderdrukker van de novo-lipogenese (proces van omzetting koolhydraten in vet)
- EPA bevordert vetverbranding (je valt dus eerder af)
- EPA zorgt voor verlaging bloedvetten (tryglyceriden)
- Speelt een belangrijke rol bij immuunsysteem (weerstand)
- Goed voor je spieren. Omega-3 verbetert de krachttraining doordat het de bloedstroming naar 
de spieren stimuleert, met als resultaat dat de spieren minder snel gaan afbreken of verzuren. Ook helpt omega-3 tot het sneller herstellen van je spieren en werkt het tegen ontstekingen.

 

Kort samengevat:
Omega-3 vetzuren EPA en DHA zijn essentieel voor:
Hart – hersenen – bloedsuikerregulatie – immuunsysteem (goede gezondheid), botmassa, darmwand

 

Welke voeding bevat de omega-3 vetzuren EPA en DHA?

- Vis, schelp en schaaldieren (m.n. in vette vis)
- Zeewieren en algen (v.n.l. DHA)
- Lijnzaad en walnoot (alleen ALA)
- Verder suppletie (Goede zuivere visolie welke niet naar vis smaakt en niet naar vis ruikt)

 

Ons lichaam kan omega-3 niet zelf aanmaken. We zijn dus afhankelijk van voldoende inname. Uit grootschalig onderzoek is gebleken dat ook mensen die regelmatig vis eten te kort omega-3 binnenkrijgen. Daarom wordt extra omega-3 als suppletie voor iedereen aanbevolen.

 

Mijn advies:

  • -  Gebruik zuivere vloeibare suppletie van goede kwaliteit met juiste en voldoende doseringen

    EPA en DHA. (Verdiep je erin en/of laat je eerlijk informeren - controleer de olie)

  • -  Meten = weten. Doe daarom de Omega-3 vingerprikbloedtest.

 


De meting

Om te weten of jouw cellen een gezonde ratio hebben doen we een test met een vingerprik bloedtest. Elke bloedtest heeft een unieke code. Het bloed sturen we anoniem en naar een onafhankelijk lab. De uitslag kunnen we na 30 dagen opvragen aan de hand van de unieke code. Zonder deze code is de uitslag niet te achterhalen.

 

Hierin kunnen we zien of jij een gezonde cel heb maar ook de waardes van alle omega 3/6/9 vetzuren in je celwand.

 

Met deze info kunnen we een aanpassing maken in je eetpatroon om zo de juiste ratio omega3/6 te krijgen. Na  3 maanden doen we de test opnieuw om te zien of de waardes verbeterd zijn

 

Waarom na 3 maanden?

Een bloedcel heeft 120 dagen nodig om te vernieuwen eerder meten of korter dan 3 maanden de nieuwe aanpassingen volgen geeft dan nog niet een goed beeld van de test.

 

Wat kost een meting?

Een omega 3 index meting kost 85,- Dit bedrag krijgt u teruggestort bij aanschaf van het omega 3 visolie 6 maanden pakket.

 

De meting duurt 30 min en vind plaats op onze locatie op de bezuidenhouteseweg 181. De uitslag heeft u na 30 dagen en zullen wij met u doornemen.   Aan de hand hiervan kunnen wij een advies geven over het suplimenteren van zuivere visolie of anderen aanpassingen in uw eetpatroon.


Science Based Benefits Of Omega 3 Fatty Acids
PDF – 222,7 KB 7 downloads