Hier gaan we of met plaatjes & links werken naar de items in de menu balk, of we schrijven een tekst waarin we links verwerken dat ze meteen daarheen kunnen gaan.   Verbinden met Google Mijn Bedrijf --> ook ff naar kijken binnen jouwweb

 

Ik denk dat hier de eerste optie rustiger en overzichtelijker is

 

Waar is jouw / mijn / onze ideale klant naar op zoek? Welke vragen / zoekwoorden zullen zij in google gebruiken en welke antwoorden hebben wij daar op? En waar wil ik op gevonden worden qua zoekwoorden?

 

BV: wat is de beste manier om af te vallen?

Welke voedingscoach is de beste in Bezuidenhout?

Revalideren schouder blessure Den Haag

Welke oefeningen zijn goed voor mijn onder rug?

 

Wanneer we een lijstje aan zoekwoorden hebt opgeschreven waar we op gevonden willen worden, is het tijd om een content plan te maken. Het doel is om de zoekwoorden die we hebben geselecteerd te verwerken in een blog bericht.

Wanneer je regelmatig een blogbericht schrijft binnen jouw gekozen niche, zal Google na een tijd denken: 

“Hé! Deze website weet veel over armbandjes voor kinderen. Laat ik die eens beter zichtbaar maken!”

Het doel van een content plan is opschrijven op welke zoekwoorden je gevonden wil worden en hoe vaak je een blog wilt schrijven. Dit hoeft geen ingewikkelde spreadsheet met tabellen te zijn. Houd het makkelijk en noteer voor jezelf op welke zoekwoorden je gevonden wilt worden, waar je over wil schrijven en hoe vaak je een blogbericht wil publiceren.

 

Buiten alle zoekwoorden waarop jouw website of webshop gevonden kan worden is er nog een andere manier om hoger te ranken in Google.

Een van de meetpunten waarop Google bepaalt hoeveel autoriteit jouw website heeft, is door te kijken naar hoeveel andere websites een linkje hebben naar jouw website. Je kunt dit zien als bruggetjes: hoe meer bruggen, hoe meer vervoer er mogelijk is en hoe belangrijker jouw website in de ogen van Google zou moeten zijn. 

Maar hoe krijg ik dan meer linkjes?

Dit kan na verloop van tijd gebeuren, doordat andere websites waarde zien in jouw blogberichten en hier naar linken. Of je kunt andere websites binnen jouw niche benaderen met de vraag of ze naar jouw blogbericht willen linken, omdat er relevante informatie staat voor de bezoekers van hun eigen website.