Blogs schrijven.

Tijd om te schrijven! Kies een van de zoekwoorden uit de vorige stappen waar jij over wil schrijven en open een Word document. Laten we armbandje met naam gebruiken voor ons eerste bericht.

Het zoekwoord kun je bovenaan de pagina zetten, waarna je in enkele zinnen voor jezelf opschrijft waarover je zou willen schrijven. Dit helpt je met het houden van de structuur binnen het blogbericht. Dit kun je eventueel in enkele bulletpoints doen:

-Waarom een armbandje het perfecte cadeau is
-Hoe je een armbandje persoonlijker kan maken
-Welke soorten armbandjes er zijn

 

Vervolgens kun je hier omheen een artikel schrijven en zorg je dat je het zoekwoord “armbandje voor kinderen” regelmatig in het artikel verwerkt. 

Ook kan het erg waardevol zijn om jouw geschreven blogartikelen te gebruiken als scripts voor YouTube video’s. Omdat je deze artikelen toch al hebt geschreven kun je hier dus gemakkelijk een video versie van maken.

Het maken van YouTube video’s kan voor een groter bereik zorgen en meer webshop verkopen, doordat je autoriteit en bekendheid opbouwt.

 

Het is lastiger dan ooit om de aandacht te krijgen op het internet. We leven in een wereld waar de aandachtsspanne ieder jaar korter wordt. Het is daarom belangrijk om je het volgende te realiseren:

“Wat er op mijn webshop, website en in mijn blogberichten staat, maakt niets uit, zolang mensen niet op mijn website klikken.”

Een groeiende webshop of website vindt plaats door enerzijds zichtbaar te zijn voor de juiste zoekwoorden, maar anderzijds door titels te maken voor jouw pagina’s en blogberichten waar mensen absoluut op willen klikken.

Wanneer je de titel voor jouw nieuwe blogbericht maakt, is het belangrijk dat deze er bovenuit springt binnen de zoekresultaten. Verplaatst je in de schoenen van jouw ideale klant en vraag jezelf af: “Waar zou deze persoon nu écht op willen klikken?” 

Vaak zijn titels die eenvoudig en kort zijn, de titels die de meeste clicks winnen. Ook kun je kijken naar wat de concurrentie schrijft door jouw zoekwoord in Google op te zoeken. Bestudeer de zoekresultaten en bekijk hoe je jouw titel nog unieker kunt maken dan de competitie. 

Voor ons blogbericht over armbandjes voor kinderen hebben we gekozen voor:

“5 Redenen waarom een armbandje HET perfecte cadeautje is voor jouw kind.”

Deze titel wekt nieuwsgierigheid op, richt zich specifiek op waar onze ideale klant naar opzoek is en heeft het zoekwoord erin verwerkt.

 

Wanneer je jouw blogbericht hebt geschreven en hebt nagekeken, is het tijd om deze in de JouwWeb editor te plaatsen. Je kunt jouw tekst vanuit Word direct kopiëren en plakken in de JouwWeb editor.

Zodra jouw blogbericht in de editor is geplaatst, is het belangrijk om de blog te optimaliseren voor Google. We moeten het Google eenvoudig maken om te begrijpen waar jouw blog overgaat en welke elementen binnen jouw blogbericht belangrijk zijn.

Dit doen we door de juiste kop grootte te selecteren. Iedere paragraaf binnen jouw blogbericht krijgt de juiste kopgrootte, waardoor Google beter weet hoe jouw blog is opgebouwd. De titel boven iedere paragraaf zal daarom ook “kop 2” krijgen, en indien je binnen deze paragraaf nog meer titels hebt kun je naar “kop 3” of “kop 4” gaan. 

Uiteraard krijgt de tekst van het artikel de opmaak “normale tekst.” 

 

nieuwsbrief oude versies?